Mieszkańcy portugalskich regionów i miast – nazewnictwo


W dzisiejszym poście chciałabym Was serdecznie zaprosić do zapoznania się z nazewnictwem opisującym mieszkańców poszczególnych miast i regionów Portugalii. Część, może nawet spora, będzie znana tym z Was, którzy interesują się językiem i kulturą tego kraju. Oto i one:

Açores - açoriano
Alentejo – alentejano
Amarante - amarantino
Aveiro – aveirense
Barcelos – barcelense
Belém – belenense
Braga – bracarense
Cascais – cascaense
Coimbra – coimbrão
Espinho – espinhense
Évora – eborense
Faro – farense
Lisboa – lisboeta
Madeira - madeirense
Minho – minhoto
Porto – portuense
Sintra – sintrense
Viana do Castelo - vianense

Jak pewnie już zauważyliście, można dostrzec pewne reguły w językowym kształtowaniu się nazw. Najczęściej występującą końcowką jest: - ense i - ano.

Comentários

  1. Kocham Cię, droga Imienniczko, za tego bloga! Już od dawna motywowałam się do nauki portugalskiego, ale ciągle coś mi przeszkadzało. W końcu załatwiłam wszystkie inne języki i mam czas dla siebie. Dziś kupiłam pierwszą książkę do samodzielnej nauki (a tak! chcę to ogarnąć sama!) i mam nadzieję, a raczej wierzę w to, że Twój blog mi pomoże.
    Pozdrawiam!

    ResponderEliminar
    Respostas
    1. Dziękuję bardzo za miłe słowa :) Cieszę się, że mogę komuś pomóc w nauce (nawet jeżeli tylko wirtualnie ;)). Jeżeli miałabyś jakieś pytania dotyczące języka portugalskiego, to pisz. Postaram się pomóc, jeżeli tylko będę znała odpowiedź.

      Pozdrawiam serdecznie

      Eliminar

Enviar um comentário

Mensagens populares deste blogue

Jak pisać po portugalsku na komputerze, czyli klawiatura portugalska

Ogrom czasów i trybów w języku portugalskim.

Parabéns - słówko o wielu obliczach