Mieszkańcy portugalskich regionów i miast – nazewnictwo


W dzisiejszym poście chciałabym Was serdecznie zaprosić do zapoznania się z nazewnictwem opisującym mieszkańców poszczególnych miast i regionów Portugalii. Część, może nawet spora, będzie znana tym z Was, którzy interesują się językiem i kulturą tego kraju. Oto i one:

Açores - açoriano
Alentejo – alentejano
Amarante - amarantino
Aveiro – aveirense
Barcelos – barcelense
Belém – belenense
Braga – bracarense
Cascais – cascaense
Coimbra – coimbrão
Espinho – espinhense
Évora – eborense
Faro – farense
Lisboa – lisboeta
Madeira - madeirense
Minho – minhoto
Porto – portuense
Sintra – sintrense
Viana do Castelo - vianense

Jak pewnie już zauważyliście, można dostrzec pewne reguły w językowym kształtowaniu się nazw. Najczęściej występującą końcowką jest: - ense i - ano.

Comentários

  1. Kocham Cię, droga Imienniczko, za tego bloga! Już od dawna motywowałam się do nauki portugalskiego, ale ciągle coś mi przeszkadzało. W końcu załatwiłam wszystkie inne języki i mam czas dla siebie. Dziś kupiłam pierwszą książkę do samodzielnej nauki (a tak! chcę to ogarnąć sama!) i mam nadzieję, a raczej wierzę w to, że Twój blog mi pomoże.
    Pozdrawiam!

    ResponderEliminar
    Respostas
    1. Dziękuję bardzo za miłe słowa :) Cieszę się, że mogę komuś pomóc w nauce (nawet jeżeli tylko wirtualnie ;)). Jeżeli miałabyś jakieś pytania dotyczące języka portugalskiego, to pisz. Postaram się pomóc, jeżeli tylko będę znała odpowiedź.

      Pozdrawiam serdecznie

      Eliminar

Enviar um comentário

Mensagens populares deste blogue

Portugalski, a hiszpański

Parabéns - słówko o wielu obliczach

Jak pisać po portugalsku na komputerze, czyli klawiatura portugalska